Her kan du finde hjælp til gennemførelse af din frivillige opgave.

KIF KOLDING ELITE

KAMPAFVIKLING


Til Elitekampe har moderklubben følgende opgaver:

U15 drenge og piger har klapper-vagten

  • Møder 1 ½ - 2  timer før kampstart og lægger klappere ud på alle stole (ml. 4-8 personer afhængig af kampen).
  • Efter kampen skal hallen ryddes for skrald


U17 drenge og piger har gulv-tørre tjansen

  • Stiller med 4 personer over 15 år 1 time før kamp

KIF HÅNDBOLD 

KOLDING HANDBALL CUP

Til Kolding Cup i påsken er der behov for forældre og andre voksne til følgende opgaver:

  • Modtagelse/ankomst
    • 2 personer tager imod holdene fredag i Sydbank Arena  kl. ca. 11-18.30 og sikre info og div. praktiske foranstaltninger.
  • Åbningsceremoni
    • 2 personer assisterer ved åbningsceremonien fredag aften
  • Dommerbordsvagter
    • 1-2 personer styrer dommerbordet 4-5 timer
    • Sikre at stævnereglerne overholdes
    • Sender resultater til stævneledelsen
    • Der spilles på 25 baner i 9 haller fra ca. 9-20 lørdag og ca. 9-17 søndag
  • Halansvarlig
    • 1-2 i hver hal, som kan hjælpe og støtte dommerbordsvagter og spillere/trænere/dommere i uforudsete situationer og være bindeleddet til stævneledelsen, som sidder i Sydbank Arena.
  • Skolevagter
    • Holder vagt på skolerne og sikre at forholdene er i orden ud fra de gældende regler, der er fastlagt af stævneledelsen. Der er 7 skoler der skal dækkes ind.
    • 2 personer fredag fra kl.12-18 (åbne/klargøre skolen i samarbejde med skolens serviceleder)
    • 2 personer kl. 18-24
    • 2 personer kl. 24 - 06
    • 1 person kl. 10-14
    • 1 person kl. 14-18
  • Morgenmads vagter
    • Klargør, serverer og rydder op til morgenmaden
    • 3-4 personer lørdag kl. ca. 6-10 
    • 3-4 personer søndag kl. ca. 6-10 
    • 4-5 personer mandag kl. ca. 6-11 (inkl. oprydning/rengøring)
  • Madservering i hal 2 - Sydbank Arena
    • Serverer den mad, der leveres fra køkkenet
    • Rydder borde løbende og sikre et godt flow for de ca. 3000, der skal igennem madudlevering.
    • 10 personer fredag aften kl. 16-20.30
    • 10 personer lørdag aften kl. 16-20.30
    • 10  personer søndag aften kl. 16-20.30
  • Lederkomsammen
    • 2 personer assisterer ved lederkomsammen lørdag aften kl. ca. 19.30 - 23
  • Diskotek
    • 4 personer assisterer ved diskoteket lørdag aften kl. 19-ca. 24 - dørvagt, opsyn og oprydning
  • Afslutningsceremoni
    • 3 personer assisterer ved afslutningsceremoni søndag aften - opstiller podie, overrækker præmier og oprydning kl. 16-22
  • Oprydning
    • 5 personer assisterer ved oprydning i hallen søndag aften kl. ca. 20-22

KIF HÅNDBOLD

KOLDING HANDBALL CUP


Til opstartsstævnet  i august er der behov for forældre og andre voksne til følgende opgaver:

  • Dommerbordsvagter
    • 1-2 personer styrer dommerbordet 3-4 timer
    • Der spilles på 3 baner fra ca. 9-20 lørdag og 9-17 søndag
  • Skolevagter
    • Holder vagt på Brændkjær skolen og sikre at forholdene er i orden ud fra de gældende regler, der er fastlagt af stævneledelsen.
    • 2 personer kl. 18-24
    • 2 personer kl. 24 - 06
    • 1 person kl. 10-14
    • 1 person kl. 14-18
  • Morgenmads vagter
    • Klargør, serverer og rydder op til morgenmaden
    • 4 personer lørdag kl. 6-10 
    • 5 personer søndag kl. 6-11 (inkl.. oprydning af skolen)
  • Madservering i hal 2
    • 3 personer fredag aften
    • 3 personer lørdag middag
    • 3 personer lørdag aften
    • 3 personer søndag middag

KIF HÅNDBOLD STORT BANKOSHOW

Til Banko i november er der behov for følgende hjælpere:

  • Klips af kineser lodder (kineserlodder modtages i løsvægt og skal klipses sammen i bundter af 7 stk. i samme farve)
  • U13 drenge og piger  (ca. 12 stk.) skal sælge kineserlodder på dagen + forældrehjælp
  • U11 drenge og piger (ca. 12-15 stk.) løber med sidegevinster på dagen + forældrehjælp
  • U19  drenge og Herres senior opsætning og nedtagning af borde og stole.
  • 4 kontrollører, som står ved indgangen og kontrollerer billetter og giver armbånd på.
  • 4 som udleverer og sælger ekstra spillerhæfter.
  • 4 som hjælper med salg af kaffe/kage.

KIF HÅNDBOLD HÅNDBOLDSKOLE


Til håndboldskolen i uge 31 er der behov for hjælp til følgende

  • ca. 20 trænere herunder min.  5 over 18 år (kl. 8-15 mandag og kl. 9-15 tirsdag -fredag)
  • hjælpere til uddeling af middagsmad (mandag til fredag ca. 11.30 - 13.30)
  • En håndboldskole ansvarlig, som kan være praktisk all-round alle dage.

FAQ FRIVILLIG


Er jeg forsikret under udførsel af frivillige opgaver? 

Som udfører af frivilligt arbejde er du naturligvis sikret forsikringsmæssigt. Dette fordi KIF Håndbold er under Dansk Idræts Forbund, og derfor er automatisk dækket.

Kan jeg få hjælp, når det er første gang jeg skal hjælpe med en opgave? 


Du står aldrig alene med en opgave, uden du føler dig tryg i at udføre den. Der vil altid være en, der har haft opgaven før dig, og vi sørger altid for at du bliver klædt godt på til at kunne bestride opgaven. 




Læs mere her